Begravningsbyråerer finns för att ordna det som behövs vid en begravning. Mycket praktiskt, men också mycket känslor, och okunskap för de drabbade. Finns det något ljus i detta mörker? Sympati. Förståelse. Finns det någon del i en begravning, eller när någon dött, som går att lyfta på ett humoristiskt och lättare sätt?
En ny version av den klassika Hitchcock-filmen Fåglarna / The Birds ska lanseras med hjälp av en kampanj.
Ett helt nytt bryggeri kommer att lanseras i Sverige under nästa år. Det kommer att skilja sig från andra bryggerier genom att endast producera högkvalitativt alkoholfri öl.
Sellpy är en svensk e-handelsplattform som specialiserar sig på att sälja begagnade kläder och accessoarer. Plattformen gör det enkelt för användare att sälja och köpa secondhandvaror.
Typ av projekt: Kundprojekt – fiktiv kund
Kund: Universal
Team: Elina Johansson
LÄS MER
En ny version av den klassika Hitchcock-filmen Fåglarna / The Birds ska lanseras med hjälp av en kampanj.
Filmen kommer att utspelas i nutid. Designa en filmaffisch i storlek 50 x 70 cm.
Använd experimentell typografi för att beskriva känslan i filmen.
Bilder får finnas men de ska vara underordnade typografin. Svartvitt eller färg, ditt val.
Designa en VIP-inbjudan till premiären i Göteborg nästa år.
Endast 100 utvalda kommer att få denna exklusiva inbjudan där middag på Clarion Hotell Draken ingår efter visningen.
Inbjudan ska kunna postas eller budas till mottagaren.
Många känner till filmen och har en stark koppling och obehaglig känsla till den.
Fånga samma känsla som upplevs i den äldre versionen genom att jobba med tomrum och den grillriga påträngande känslan av fåglarnas närvaro i designen. Få en exklusiv känsla i den genomgående designen och kampanjen för att lyfta fram verket.
Affischen som kampanjen utgår från har en design som ska spegla lugnet och stormen på samma gång. Genom en lugn sjö med vackert sken som bakgrund blir det en kontrast mot den svårlästa rubriken. Detta för att återge samma vackra känsla av havet och stranden som filmen utspelar sig vid. Rubriken och övriga texten speglar fåglarnas påträngande obehag. Samma idé och tanke syns även i resterande del av kampanjen där en balans mellan stilrenhet och obehag blandas.
En VIP-inbjudan kommer skickas ut i form av en fågelbur tillsammans med ett informationskort.
På premiären kommer de inbjudna att få en goodie bag med svarta fjädrar i där det står en popcorn och bubbelvatten med smak av blodapelsin i.
En ny version av den klassika Hitchcock-filmen Fåglarna / The Birds ska lanseras med hjälp av en kampanj.
Filmen kommer att utspelas i nutid. Designa en filmaffisch i storlek 50 x 70 cm.
Använd experimentell typografi för att beskriva känslan i filmen.
Bilder får finnas men de ska vara underordnade typografin. Svartvitt eller färg, ditt val.
Designa en VIP-inbjudan till premiären i Göteborg nästa år.
Endast 100 utvalda kommer att få denna exklusiva inbjudan där middag på Clarion Hotell Draken ingår efter visningen.
Inbjudan ska kunna postas eller budas till mottagaren.
Många känner till filmen och har en stark koppling och obehaglig känsla till den.
Fånga samma känsla som upplevs i den äldre versionen genom att jobba med tomrum och den grillriga påträngande känslan av fåglarnas närvaro i designen. Få en exklusiv känsla i den genomgående designen och kampanjen för att lyfta fram verket.
Affischen som kampanjen utgår från har en design som ska spegla lugnet och stormen på samma gång. Genom en lugn sjö med vackert sken som bakgrund blir det en kontrast mot den svårlästa rubriken. Detta för att återge samma vackra känsla av havet och stranden som filmen utspelar sig vid. Rubriken och övriga texten speglar fåglarnas påträngande obehag. Samma idé och tanke syns även i resterande del av kampanjen där en balans mellan stilrenhet och obehag blandas.
En VIP-inbjudan kommer skickas ut i form av en fågelbur tillsammans med ett informationskort.
På premiären kommer de inbjudna att få en goodie bag med svarta fjädrar i där det står en popcorn och bubbelvatten med smak av blodapelsin i.