Begravningsbyråerer finns för att ordna det som behövs vid en begravning. Mycket praktiskt, men också mycket känslor, och okunskap för de drabbade. Finns det något ljus i detta mörker? Sympati. Förståelse. Finns det någon del i en begravning, eller när någon dött, som går att lyfta på ett humoristiskt och lättare sätt?
En ny version av den klassika Hitchcock-filmen Fåglarna / The Birds ska lanseras med hjälp av en kampanj.
Ett helt nytt bryggeri kommer att lanseras i Sverige under nästa år. Det kommer att skilja sig från andra bryggerier genom att endast producera högkvalitativt alkoholfri öl.
Sellpy är en svensk e-handelsplattform som specialiserar sig på att sälja begagnade kläder och accessoarer. Plattformen gör det enkelt för användare att sälja och köpa secondhandvaror.
Typ av projekt: Kundprojekt – fiktiv kund
Kund: Sellpy
Team: Elina Johansson, Anton Schmidt & Rasmus Holmgren
LÄS MER
Sellpy är en svensk e-handelsplattform som specialiserar sig på att sälja begagnade kläder och accessoarer. Plattformen gör det enkelt för användare att sälja och köpa secondhandvaror. Vi valde att smalna av målgruppen och fokusera extra mycket bilintresserade män i medelåldern.
Uppmuntra medelålders män att bli mer intresserade av mode och
att experimentera med sin personliga stil.
Driva trafik och öka antalet registreringar och aktiva användare på plattformen bland män i åldern 35–55 år.
Stimulera användning av Sellpy genom att positionera Sellpy som det föredragna valet för att köpa och sälja kläder, särskilt för dem som vill uppdatera sin garderob och hitta
unika plagg.
Det finns ett bilintresse i målgruppen. Män köper gärna begagnad bil, då det ofta är en dålig affär pga värdeminskning att köpa ny. Samma gäller nya kläder som kan tappa 50% redan i kassan. Dessutom blir en fin bil bara blir bättre med åren, likväl kläder.
Få målgruppen att förstå värdet av att köpa begagnat genom att använda ”bilspråk” och metaforer – jämföra klädköp med bilköp.
Vi ville få ett uttryck som lockar och intresserar målgruppen genom att spegla deras intresse. Kanalvalen är Instagram, FaceBook, OOH och radio. Radioreklamen kommer även att gå som poddreklam så som “Alex&Sigge” där de har ett intresse för sitt utseende men även i t.ex. “Autosport F1 & Motorsport” för att nå de motorintresserade som kanske inte har kläder som top of mind.
Sellpy är en svensk e-handelsplattform som specialiserar sig på att sälja begagnade kläder och accessoarer. Plattformen gör det enkelt för användare att sälja och köpa secondhandvaror. Vi valde att smalna av målgruppen och fokusera extra mycket bilintresserade män i medelåldern.
Uppmuntra medelålders män att bli mer intresserade av mode och
att experimentera med sin personliga stil.
Driva trafik och öka antalet registreringar och aktiva användare på plattformen bland män i åldern 35–55 år.
Stimulera användning av Sellpy genom att positionera Sellpy som det föredragna valet för att köpa och sälja kläder, särskilt för dem som vill uppdatera sin garderob och hitta
unika plagg.
Det finns ett bilintresse i målgruppen. Män köper gärna begagnad bil, då det ofta är en dålig affär pga värdeminskning att köpa ny. Samma gäller nya kläder som kan tappa 50% redan i kassan. Dessutom blir en fin bil bara blir bättre med åren, likväl kläder.
Få målgruppen att förstå värdet av att köpa begagnat genom att använda ”bilspråk” och metaforer – jämföra klädköp med bilköp.
Vi ville få ett uttryck som lockar och intresserar målgruppen genom att spegla deras intresse. Kanalvalen är Instagram, FaceBook, OOH och radio. Radioreklamen kommer även att gå som poddreklam så som “Alex&Sigge” där de har ett intresse för sitt utseende men även i t.ex. “Autosport F1 & Motorsport” för att nå de motorintresserade som kanske inte har kläder som top of mind.