×
PROJEKT HANTVERK OM MIG

01

Music Never Dies

Begravningsbyråerer finns för att ordna det som behövs vid en begravning. Mycket praktiskt, men också mycket känslor, och okunskap för de drabbade. Finns det något ljus i detta mörker? Sympati. Förståelse. Finns det någon del i en begravning, eller när någon dött, som går att lyfta på ett humoristiskt och lättare sätt? 

02

The Birds

En ny version av den klassika Hitchcock-filmen Fåglarna / The Birds ska lanseras med hjälp av en kampanj. 

03

Veelkes Voelege

Ett helt nytt bryggeri kommer att lanseras i Sverige under nästa år. Det kommer att skilja sig från andra bryggerier genom att endast producera högkvalitativt alkoholfri öl. 

04

Många Mil Kvar

Sellpy är en svensk e-handelsplattform som specialiserar sig på att sälja begagnade kläder och accessoarer. Plattformen gör det enkelt för användare att sälja och köpa secondhandvaror.

Veelkes Voelege

ALKOHOLFRI ÖL 03

Typ av projekt: Kundprojekt – fiktiv kund

Kund: Svenskt bryggeri

Team: Elina Johansson

LÄS MER

BAKGRUND

Ett helt nytt bryggeri kommer att lanseras i Sverige under nästa år. Det kommer att skilja sig från andra bryggerier genom att endast producera högkvalitativt alkoholfri öl. 

BRIEF

Uppdraget är att hjälpa bryggeriet att nå ut till män och kvinnor i åldern 18–25 år med en reklamkampanj där syftet är att få unga att helt eller delvis välja det nya bryggeriets produkter när de handlar alkoholfri öl. Främst när de vill dricka något gott på vardagar och hemmafester, men också när de besöker evenemang, restauranger och barer.

Bryggeriet ska få ett namn och en visuell identitet med logotyp, bildspråk, typsnitt och färgval. Exempel på hur en eller flera förpackningar kan se ut (burk och / eller flaska)ska presenteras i en kampanj.

INSIKT

Många i målgruppen specifikt män har svårt att inte välja alkohol när de är sugen på öl eller festar. Många sportintresserade känner en press av att dricka alkohol på fest.

IDÉ

Utifrån min insikt smalnar jag av målgruppen och fokuserar på att få fler män i 18–25 årsåldern att välja ett alkoholfritt alternativ genom en reklam som speglar alla fartfyllda aktiviteter som man kan göra om man är nykter. 

OM KAMPANJEN

Ölen heter Veelkes Voelege och betyder “vit öl” på sydsamiska som syftar på en vit månad och alkoholfritt. Designen och namnet är baserat på vanliga intressen inom målgruppen med en inriktning mot Norrland.

BAKGRUND

Ett helt nytt bryggeri kommer att lanseras i Sverige under nästa år. Det kommer att skilja sig från andra bryggerier genom att endast producera högkvalitativt alkoholfri öl. 

BRIEF

Uppdraget är att hjälpa bryggeriet att nå ut till män och kvinnor i åldern 18–25 år med en reklamkampanj där syftet är att få unga att helt eller delvis välja det nya bryggeriets produkter när de handlar alkoholfri öl. Främst när de vill dricka något gott på vardagar och hemmafester, men också när de besöker evenemang, restauranger och barer.

Bryggeriet ska få ett namn och en visuell identitet med logotyp, bildspråk, typsnitt och färgval. Exempel på hur en eller flera förpackningar kan se ut (burk och / eller flaska)ska presenteras i en kampanj.

INSIKT

Många i målgruppen specifikt män har svårt att inte välja alkohol när de är sugen på öl eller festar. Många sportintresserade känner en press av att dricka alkohol på fest.

IDÉ

Utifrån min insikt smalnar jag av målgruppen och fokuserar på att få fler män i 18–25 årsåldern att välja ett alkoholfritt alternativ genom en reklam som speglar alla fartfyllda aktiviteter som man kan göra om man är nykter. 

OM KAMPANJEN

Ölen heter Veelkes Voelege och betyder “vit öl” på sydsamiska som syftar på en vit månad och alkoholfritt. Designen och namnet är baserat på vanliga intressen inom målgruppen med en inriktning mot Norrland.